Olen kiitollinen...
veroista, joista maksan,
koska se merkitsee sitä,
että minulla on työ

siitä, että minun täytyy
siivota juhlien jälkeen,
sillä se merkitsee sitä,
että minulla on ystäviä

siitä, että vaatteet
tuntuvat tiukoilta,
sillä silloin tiedän,
että minulla on ruokaa...

että lumet on luotava ja
ikkunat pestävä,
oska siitä tiedän,
että minulla on koti

siitä, että parkkipaikka
on kamalan kaukana,
sehän tarkoittaa sitä,
että minulla on auto

korkeasta sähkölaskusta,
sillä silloin minulla
on lämmin ja valoa

naisesta kirkossa takanani,
joka laulaa nuotin vierestä,
silloinhan kuuloni toimii

pyykkivuoresta pöydällä,
silloinhan minulla on
vaatteita, joita pitää

väsymyksestä ja kipeistä
lihaksistani päivän lopussa;
olen voinut työskennellä kovasti

soivasta herätyskellosta
aamulla - minä elän

ja viimeisenä,
vaan ei suinkaan vähäisimpänä
saan paljon sähköpostia
ja se tarkoittaa sitä,
että joku ajattelee minua